Přenos síly.

Více trakce ve složitých situacích.

Síla neznamená nic, pokud ji nedostaneme na zem. Proto jsou nejen všechny součásti hnacího systému, ale také nosná konstrukce a podvozek u Arocsu navrženy tak, aby zajišťovaly optimální přenos síly.

Z fyzikálního hlediska je práce výsledkem násobku síly a dráhy. Tento jednoduchý princip naplňuje Arocs ohromujícím způsobem. Jinými slovy: Vysoký výkon přeměňuje na vysoký točivý moment a díky optimálnímu sladění všech součástí hnacího systému a podvozku jej využívá téměř beze ztrát. Abyste práci na stavbě mohli vyřídit zvláště efektivně, ať už na zpevněném nebo nezpevněném podkladu. K tomu přispívají uzávěrky diferenciálu umožňující postupné připojení a standardně dodávaný odpojitelný protiblokovací systém brzd, neboť se před blokovaným kolem vytvoří klín, jenž zkrátí brzdnou dráhu.

Mimochodem – o velmi dobrý přenos síly u brzd se stará elektronický brzdný systém s integrovanou funkcí trvalého brzdění. V závislosti na použití je Arocs vybaven kotoučovými a bubnovými brzdami. Standardně dodávaný asistent pro rozjezd do stoupání navíc zvyšuje bezpečnost při rozjezdu do kopce.

Nabídka s pohonem všech kol.

Pro vynikající trakci jsou k dispozici tři varianty s pohonem všech kol. Pro převládající použití v náročném terénu je Arocs vybaven stálým pohonem všech kol s terénním převodovým stupněm. Při vysokých požadavcích na užitečné zatížení a nízkou spotřebu je k dispozici druhá varianta zapínatelného pohonu všech kol. A pro vozidla určená pro použití na silnici s příležitostně vyššími požadavky na trakci je k dostání nový Hydraulic Auxiliary Drive*. Zvláštnost: Místo rozdělovací převodovky se o pohon přední nápravy starají zapínatelné motory do náboje kola. Pro různé varianty pohonu všech kol je k dispozici široká nabídka náprav s planetovými koly. Při využití převážně na silnici se o nízkou spotřebu, tichý chod a optimální kontakt se silnicí starají vzduchem odpružené hypoidní nápravy.

* Výhledově k dispozici od 2/2015.

Optimalizovaná konstrukce pro optimalizovaný přenos síly.

Konstrukce odpružení a rámu u Arocsu zajišťuje, aby generovaná síla byla vždy vedena správným směrem. Přesné, přímé řízení umožňuje jednoduché manévrování. Pro různé požadavky na trakci jsme vyvinuli dva rámy: Jeden s úzkým rozchodem kol, který díky koncepci umožňující zkroucení nabízí na stavbě nejlepší možnou trakci. A jeden se širokým rozchodem kol, který spolu se vzduchovým odpružením u silničních vozidel zajišťuje optimální přenos síly a vynikající jízdní vlastnosti.