Druhy pohonu.

Získejte více informací o alternativních druzích pohonu.

EQC 400 4MATIC: spotřeba elektrického proudu kombinovaná: 20,8 - 19,7kWh/100 km; emise CO2, kombinovaný provoz: 0 g/km. Předběžné údaje.(1)

Plně elektrický pohon


Nový model EQC – nekompromisní elektrický pohon.

Čistě elektrická mobilita znamená absenci lokálních emisí, téměř nehlučný pohyb vpřed a vynikající odezvu. Celkově vzato: zcela nový pocit při jízdě.

Plně elektrický pohon


Nový model EQC – nekompromisní elektrický pohon.

Čistě elektrická mobilita znamená absenci lokálních emisí, téměř nehlučný pohyb vpřed a vynikající odezvu. Celkově vzato: zcela nový pocit při jízdě.

Video ukazuje funkci plně elektrického hnacího ústrojí modelu Mercedes-Benz EQC.
Znovu prohlédnout

Plně elektrický pohon


Seznamte se se součástmi plně elektrického pohonu.

Plně elektrický pohon


Seznamte se se součástmi plně elektrického pohonu.

Systém nabíjení

Díky inteligentnímu systému nabíjení lze akumulátor nabíjet pomocí všech běžných možností nabíjení. Patří k nim domácí zásuvky, wallboxy, nabíjecí stojany na střídavý proud (AC) a nabíjecí stojany pro rychlonabíjení (DC).

Palubní nabíječka je napevno integrovaná ve vozidle a řídí nabíjení prostřednictvím veřejné elektrické sítě. Přitom přeměňuje střídavý proud (AC) na stejnosměrný (DC). Kromě možnosti nabíjení u „běžné“ síťové přípojky (AC) je také možné nabíjet vozidlo u nabíjecích stojanů DC (stojany pro rychlonabíjení).

Vysokonapěťový lithium-iontový akumulátor

Vysokonapěťový lithium-iontový akumulátor je centrální zásobník energie pro elektrický pohon. Jak dojezd, tak i výkonnost jsou přímo závislé na schopnostech akumulátoru.

Akumulátor se nabíjí externě z elektrické sítě. Energie je navíc zpětně získávána prostřednictvím rekuperace při brzdění a v deceleračním režimu. Pro nízké celkové těžiště vozidla, výhodné z hlediska dynamiky, je akumulátor zabudován do spodku vozidla.

Elektromotor

Vždy jeden elektromotor na přední a zadní nápravě přeměňuje elektrickou energii z vysokonapěťového akumulátoru na mechanickou a nabízí od první otáčky obdivuhodný dopředný tah.

Za účelem snížení spotřeby proudu a zlepšení dynamiky je plynule regulováno efektivní rozdělení hnací síly mezi přední a zadní nápravu.

Rekuperační brzdový systém

Pro větší dojezd: velký potenciál pro snížení spotřeby spočívá ve zvýšení zpětného získávání energie (rekuperace) ve fázích decelerace a brzdění.

To probíhá prostřednictvím inteligentního rozdělování momentů zpomalení s optimalizovaným účinkem. Pokud sešlápnete brzdový pedál, převezme zpomalení nejprve elektromotor, který přitom plní funkci alternátoru. Navíc můžete výkon rekuperace ovlivnit prostřednictvím řadicích pádel na volantu v několika stupních.

EQC 400 4MATIC: spotřeba elektrického proudu kombinovaná: 20,8 - 19,7 kWh/100 km; emise CO2, kombinovaný provoz: 0 g/km. Předběžné údaje.[1]

Pohon plug-in hybrid


EQ Power: dokonalá kombinace elektrického a spalovacího motoru.

Získejte více informací o jednotlivých součástech pohonu plug-in hybrid a prohlédněte si ho zblízka v našich modelech EQ Power.

Pohon plug-in hybrid


EQ Power: dokonalá kombinace elektrického a spalovacího motoru.

Získejte více informací o jednotlivých součástech pohonu plug-in hybrid a prohlédněte si ho zblízka v našich modelech EQ Power.

Mercedes-Benz EQ Power: pohon plug-in hybrid.

Nabíjecí zásuvka

Vysokonapěťový lithium-iontový akumulátor lze kromě rekuperace nabíjet také externě pomocí nabíjecí zásuvky vpravo na zadním nárazníku.

Díky inteligentnímu on-board systému nabíjení můžete akumulátor nabíjet na wallboxu, v běžné domovní zásuvce nebo na veřejné nabíjecí stanici.

Vysokonapěťový lithium-iontový akumulátor

Vysokonapěťový lithium-iontový akumulátor zabudovaný v zadní části vozidla umožňuje jízdu na čistě elektrický pohon například ve městě.

Akumulátor lze nabíjet externě, například na wallboxu, a také během jízdy prostřednictvím rekuperace a spalovacího motoru.

Hybridní převodovka včetně elektromotoru.

V hybridní hlavici standardní 9stupňové automatické převodovky 9G-TRONIC je plně integrován elektromotor a přídavná dělicí spojka mezi spalovacím motorem a elektromotorem.

Spalovací motor

V závislosti na modelu jsou čtyřválcové nebo šestiválcové zážehové nebo vznětové motory kombinovány s hybridními moduly a akumulátory různých výkonových stupňů.

Výkon spalovacího motoru je v případě potřeby podporován elektromotorem – pro extra navýšení výkonu při zrychlení. Výsledkem jsou jízdní výkony, které spojují radost z jízdy a komfort s mimořádně nízkou spotřebou a nízkými emisemi.

Rekuperační brzdový systém

Pro větší dojezd: Velký potenciál pro snížení spotřeby spočívá ve zvýšení zpětného získávání energie (rekuperace) ve fázích decelerace a brzdění.

To probíhá prostřednictvím inteligentního rozdělování momentů zpomalení s optimalizovaným účinkem. Pokud sešlápnete brzdový pedál, převezme zpomalení nejprve elektromotor, který přitom plní funkci alternátoru.

E 300 de (sedan): spotřeba paliva kombinovaná: 0 l/100 km; emise CO2, kombinovaný provoz: 0 g/km; spotřeba elektrického proudu kombinovaná: 17,5-17,5 kWh/100 km.(2)

Elektrický pohon s palivovými články


Jak uděláme z vodíku palivo budoucnosti.

Kombinace technologie palivových článků a akumulátoru umožňuje jízdu bez lokálních emisí při době čerpání paliva pouhých několik minut. Získejte více informací o jednotlivých součástech pohonu v modelu GLC F-CELL.

Elektrický pohon s palivovými články


Jak uděláme z vodíku palivo budoucnosti.

Kombinace technologie palivových článků a akumulátoru umožňuje jízdu bez lokálních emisí při době čerpání paliva pouhých několik minut. Získejte více informací o jednotlivých součástech pohonu v modelu GLC F-CELL.

Nabíjecí zásuvka

Lithium-iontový akumulátor lze jako přídavný zdroj energie nabíjet externě přes nabíjecí zásuvku vpravo v zadním nárazníku pomocí technologie plug-in.

Vysokonapěťový lithium-iontový akumulátor

Vysokonapěťový lithium-iontový akumulátor má celkovou kapacitu 13,5 kWh a vedle palivového článku slouží jako doplňkový zdroj energie pro elektromotor.

Inteligentní kombinace systému palivových článků a akumulátoru nabízí optimalizaci účinnosti a komfortu.

Plnicí hrdlo H2

Díky 700barové technologii doplňování paliva načerpá GLC F-CELL celé množství vodíku u vodíkové čerpací stanice během tří minut.

Na jedno naplnění palivové nádrže vyprodukuje GLC F-CELL dostatek energie pro dojezd až 430 km[2]. Řidič vozidla F-CELL navíc využívá výhody dojezdu až 51 km[2] z lithium-iontového akumulátoru.

Vodíkové palivové nádrže

Dvě palivové nádrže s obložením z karbonových vláken, které jsou zabudované v podlaze vozidla, pojmou cca 4,4 kg vodíku.

Díky celosvětově standardizované 700barové technologii doplňování paliva je zásoba vodíku doplněna během pouhých tří minut. Proces čerpání paliva se tak časově neliší od procesu v automobilu se spalovacím motorem.

Systém pohonu s palivovým článkem

Energie z palivového článku: jednoduchý princip s maximální účinností.

Model Mercedes-Benz GLC F-CELL poprvé kombinuje technologii palivového článku s technikou akumulátoru do pohonu plug-in hybrid.

GLC F-CELL: spotřeba vodíku kombinovaná: XX kg/100 km; emise CO2, kombinovaný provoz: XX g/km; spotřeba proudu kombinovaná: XX kWh/100 km.(2)

EQC 400 4MATIC: spotřeba elektrického proudu kombinovaná: 20,8 - 19,7 kWh/100 km; emise CO2, kombinovaný provoz: 0 g/km. Předběžné údaje.<p>Údaje o spotřebě elektrického proudu, emisích CO<sub>2</sub> a dojezdu jsou předběžné a byly zjištěny technickou službou. Typové schválení ES a prohlášení o shodě s oficiálními hodnotami ještě nejsou k dispozici. Odchylky mezi údaji a oficiálními hodnotami jsou možné.</p>

E 300 de (sedan): spotřeba paliva kombinovaná: 00 l/100 km[1]; emise CO2, kombinovaný provoz: 0 g/km[1]; spotřeba elektrického proudu kombinovaná: 17,5 kWh/100 km.<p>Uvedené hodnoty byly zjištěny na základě předepsaného postupu měření. Jedná se o „hodnoty CO<sub>2</sub> naměřené podle NEDC“ ve smyslu čl. 2 č. 1 prováděcí vyhlášky (EU) 2017/1153. Hodnoty spotřeby paliva byly vypočítány na základě těchto hodnot. Spotřeba elektrického proudu byla zjištěna na základě nařízení 692/2008/ES.</p>