Svoboda jednání v každém okamžiku.

GLE přijme každou výzvu. Pokud budete chtít.

Obrázek ukazuje GLE SUV zepředu na štěrkovém ostrůvku v korytě řeky.

V každém terénu ve svém živlu.

Svoboda jednání v každém okamžiku.

GLE přijme každou výzvu. Pokud budete chtít.

Nadšenci offroad jízd se budou radovat. A všichni si vychutnávají ten luxus jet kdykoli a bez váhání nepohodlným terénem.

Nadšenci offroad jízd se budou radovat. A všichni si vychutnávají ten luxus jet kdykoli a bez váhání nepohodlným terénem.

GLE promění každý metr na cestě v jízdu za potěšením. Pomocí ovladače DYNAMIC SELECT přizpůsobíte jeho jízdní vlastnosti svým požadavkům: komfortní, sportovní, optimalizované pro chladné podnebí, terénní nebo individuální (jízdní program „Offroad“ není dostupný pro GLE 250 d a GLE 500 e 4MATIC).

Příplatková sada Offroad Technik nabízí s jízdním programem „Offroad Plus“ optimální nastavení pro jízdy po nezpevněných cestách. Jeho terénní redukce umožňuje pomalou a lépe dávkovatelnou jízdu v terénu s vysokou trakční silou.

„GLE nic nevyvede z rovnováhy.“

Günther Holzmann, průvodce offroad jízdou

Vždy připraveni pro nejkratší cestu.

Vždy připraveni pro nejkratší cestu.

Ve volném čase na při strmém stoupání za dechberoucím výhledem nebo ve všední den na mokrých a zasněžených vozovkách: pohon všech kol modelu GLE Vás ušetří nudných zdlouhavých objížděk a zajistí Vám cílené a suverénní vystupování v terénu i na silnici. V souhře se suverénním podvozkem a dalšími systémy Vás technika pohonu GLE vždy bezpečně dopraví do cíle – na přání nejkratší cestou.

    Na štěrku poskytuje pohon všech kol 4MATIC modelu GLE SUV potřebnou trakci.

    Foto: Tim Adler

    Vynikající jízdní vlastnosti na každém podkladu – o to se stará stálý pohon všech kol 4MATIC.

    Offroad nebo onroad, za mokra, ve sněhu nebo na ledu: v kombinaci s ABS, ESP® a elektronickým trakčním systémem 4ETS je optimalizována trakce, jízdní dynamika a jízdní stabilita. Přitom ale pohon všech kol upouští od běžných uzávěrek diferenciálu. Kola jsou při nedostatečné přilnavosti k vozovce cíleně přibrzďována a současně je zvýšen hnací moment na kolech s dobrou trakcí. Díky těmto rychlým automatickým brzdným impulzům je možné dosáhnout účinek rovnající se téměř třem uzávěrkám diferenciálu.

    Srdcem 4MATIC je jednostupňový centrální diferenciál s planetovou konstrukcí, který přebírá vyrovnání otáček mezi nápravami. Definované rozložení síly v poměru 50 : 50 mezi přední a zadní nápravu garantuje suverénní, spolehlivé jízdní vlastnosti.

    Rozjezd a zrychlení na sněhu, mokré vozovce nebo nezpevněném podkladu – v takových situacích snižuje protiprokluzový systém (ASR) protáčení jednotlivých kol, aby zamezil vybočení vozidla z jízdní dráhy.

    Systém sleduje pomocí snímačů otáček prokluz kol. Pokud protiprokluzová regulace zaregistruje protáčení některého kola, koriguje jeho otáčky brzděním a zásahem do řízení motoru. Tím se sníží prokluz kola a zmírní protáčení kola.

    Obrázek ukazuje GLE SUV na strmém skalním výběžku.

    Bezpečná a uvolněná jízda z kopce: s tímto systémem lze nastavit rychlost mezi 2 a 18 km/h, která je v rámci fyzikálních možností udržována pomocí řízení motoru a převodovky a brzdných zásahů.

    V kritických jízdních situacích může elektronický stabilizační systém ESP® působit proti prokluzu kola. Cílenými brzdnými zásahy na jednotlivých kolech snižuje ESP® tendenci k přetáčivosti nebo nedotáčivosti a zvyšuje tak bezpečnost.

    Tento automaticky pracující systém dokáže brzdnými zásahy zabránit jednostrannému protáčení poháněných kol při rozjezdu a zrychlení a také krátkodobému protáčení poháněných kol při jízdě v zatáčkách v rámci přednastavených rozsahů rychlosti.

    Obrázek ukazuje odkrytý podvozek modelu GLE SUV.

    Suverénní na každém podkladu: podvozek modelu GLE.

    Strmé jízdy do svahu, náročný terén, nezpevněný podklad – nebo také rovná trasa: s modelem GLE je každý metr na cestě provázen nadšením. Podvozek tohoto terénního vozu suverénně zvládne vše, co ho čeká, a pomocí příplatkové sadě AIRMATIC se individuálně přizpůsobí každému Vašemu zážitku.

    V závislosti na motoru je podvozek modelu GLE vybaven ocelovým odpružením včetně selektivního systému tlumení (u některých modelů se sníženou světlou výškou) nebo elektronicky řízeným adaptivním systémem tlumení ADS, resp. ADS PLUS. Selektivní systém tlumení se automaticky přizpůsobí jízdní situaci a zlepšuje tak účinek tlumení a stabilitu, zejména na nerovném podkladu.

Svoboda v číslech: terénní hodnoty GLE.

Postava GLE prozrazuje talent a sebevědomí. A neslibuje příliš mnoho: toto vozidlo ovládá všechny disciplíny.

Svoboda v číslech: terénní hodnoty GLE.

Postava GLE prozrazuje talent a sebevědomí. A neslibuje příliš mnoho: toto vozidlo ovládá všechny disciplíny.

Pocit svobody, který GLE poskytuje, nelze vyčíslit – jeho terénní průjezdnost však ano: jeho maximální schopnost stoupání ve své podstatě činí 80 %. Při nezapnutém terénním převodu sady Offroad Technik zvládne – v závislosti na stavu podkladu – stoupání až 100 %. Díky krátkým převisům je nájezdový úhel 26° vpředu a vzadu – se sadou Offroad Technik dokonce až 30° vpředu a 29° vzadu. Úhel nájezdu činí 17°. Hloubku brodění 50 cm lze pomocí sady Offroad Technik zvýšit na 60 cm. Hodnoty se mohou lišit v závislosti na motorizaci a výbavě.

30°

Nájezdový úhel

17°

Přejezdový úhel

Obrázek ukazuje GLE SUV zezadu na cestě v neznámém terénu.

Jízdy offroad: s GLE po Albánii.

Obrázek ukazuje pohled na široké údolí na jihu Albánie.

Jízdy offroad: s GLE po Albánii.

Nezpevněné cesty a dechberoucí krajina v Albánii jsou jedním z posledních rájů pro offroad jízdy v Evropě. Ideální terén pro bližší seznámení s terénními vlastnostmi modelu GLE.