Výzkumné vozidlo Mercedes-Benz F015 Luxury in Motion předvádí designovou filozofii smyslné čistoty.

Požadavkem designérů zde je skutečnost, aby se společnost stala mezinárodní značkou luxusu, protože luxus je pro ně více než automobilové prohlášení, je to životní styl.

V ohnisku jejich zájmu přitom stojí hlavní značka Mercedes-Benz, jejíž designová filozofie smyslné čistoty definuje moderní luxus. Luxus dnes znamená nadčasovost, která dalece přesahuje modernu. Pravý luxus je vzácný a proto mimořádně žádaný. Přitom jde stále méně o materiální hodnoty, ale spíše o emotivní, autentické zážitky a také obzvláště o zjednodušení na to nejpodstatnější. Do popředí se stále více dostává špičková technika v kombinaci s tradičním řemeslným uměním a opravdový požitek.

Filozofie smyslné čistoty vytváří pravidlo z hlavního aspektu značky – dvoupólovosti emocí a intelligence. Pro designéry musí být design hezký a inteligentní, nebo – řečeno naprosto přesně – musí být hot and cool. Do produktů Mercedes-Benz se lze snadno zamilovat, protože jsou neodolatelné – stručně: jsou žhavé. Tím symbolizují jednu stránku jádra značky, která je charakterizována Gottliebem Wilhelmem Daimlerem a s ním spojenou érou raných závodních automobilů a klasických vozů. Druhou stránku symbolizuje logické myšlení, stránku jádra značky, jejímž představitelem je Carl Friedrich Benz. Zde se nachází zjednodušení a technika – produkty jsou cool jako něco neočekávaného, co překvapí a co nikdo nikdy předtím neviděl. S touto filozofií vytváří designéři nejen automobily, ale také celý svět moderního luxusu.

Designová filozofie je definována designovým kódem. Ten se zakládá na šesti pravidlech, která jsou u každého modelu odpovídajícím způsobem interpretována. Tak získává každá konstrukční řada vlastní charakter a i přesto je stále možné ji definovat jako Mercedes-Benz.