Palivový článek
„F-Cell“.

Přečtěte si více o alternativních technologiích pohonu.

Elektrický pohon s palivovým článkem


Princip palivového článku „F-Cell“

Elektrický pohon s palivovým článkem


Princip palivového článku „F-Cell“

Moderní vůz s palivovými články je poháněn elektřinou, která je vyráběna z vodíku pomocí palivových článků. Vodíková auta společnosti Mercedes-Benz jsou průkopnická, protože neprodukují ani emise CO2 ani lokální emise.
Model GLC F-CELL kombinuje ekologický pohon palivových článků s přídavným lithium-iontovým akumulátorem, který lze snadno nabíjet pomocí technologie plug-in. Dlouhé trasy a krátké doby tankování tudíž nepředstavují pro SUV žádný problém.

Mercedes-Benz představuje model GLC F-CELL


Mercedes-Benz GLC F-CELL.

Mercedes-Benz představuje model GLC F-CELL


Mercedes-Benz GLC F-CELL.

Nový model GLC F-CELL.
Nový model GLC F-CELL.

S modelem GLC F-CELL prezentuje Mercedes-Benz další milník na cestě za jízdou bez emisí. Nejnovější model elektromobilu z rodiny vozidel Mercedes-Benz nabízí hned dvojí elektrifikaci, neboť kombinuje poprvé v celosvětovém měřítku inovativní technologii palivových článků a akumulátoru ve formě vozidla plug-in hybrid: vedle vodíku bude čistě elektrická varianta tohoto oblíbeného SUV „tankovat“ také elektrický proud. Inteligentní souhra mezi akumulátorem a palivovým článkem a krátké doby čerpání energie činí z modelu GLC F‑CELL každodenního průvodce při jízdě na čistě elektrický pohon pro dlouhé trasy.

Kombinovaná spotřeba vodíku: 0,34 kg/100 km; kombinované emise CO2: 0 g/km; kombinovaná spotřeba elektrického proudu: 13,7 kWh/100 km

* Měření za přítomnosti zástupců stanice technické kontroly.

Elektrický pohon s palivovým článkem


Jak uděláme z vodíku palivo budoucnosti.

Kombinace technologie palivových článků a akumulátoru umožňuje jízdu bez lokálních emisí při době čerpání paliva pouhých několik minut. Přečtěte si více o jednotlivých součástech pohonu v modelu GLC F-CELL.

Elektrický pohon s palivovým článkem


Jak uděláme z vodíku palivo budoucnosti.

Kombinace technologie palivových článků a akumulátoru umožňuje jízdu bez lokálních emisí při době čerpání paliva pouhých několik minut. Přečtěte si více o jednotlivých součástech pohonu v modelu GLC F-CELL.

Nabíjecí zásuvka

Lithium-iontový akumulátor lze jako přídavný zdroj energie nabíjen externě přes nabíjecí zásuvku vpravo v zadním nárazníku pomocí technologie plug-in.

Vysokonapěťový lithium-iontový akumulátor

Vysokonapěťový lithium-iontový akumulátor má celkovou kapacitu 13,5 kWh a vedle palivového článku slouží jako doplňkový zdroj energie pro elektromotor.

Inteligentní kombinace systému palivových článků a akumulátoru nabízí optimalizaci účinnosti a komfortu.

Plnicí hrdlo H2

Díky 700barové technologii doplňování paliva načerpá GLC F-CELL celé množství vodíku u vodíkové čerpací stanice během tří minut.

Na jedno naplnění palivové nádrže vyprodukuje GLC F-CELL dostatek energie pro dojezd až 430 km[2]. Řidič vozidla F-CELL navíc využívá výhody dojezdu až 51 km[2] z lithium-iontového akumulátoru.

Vodíkové palivové nádrže

Dvě palivové nádrže s obložením z karbonových vláken, které jsou zabudované v podlaze vozidla, pojmou cca 4,4 kg vodíku.

Díky celosvětově standardizované 700barové technologii doplňování paliva je zásoba vodíku doplněna během pouhých tří minut. Proces čerpání paliva se tak časově neliší od procesu v automobilu se spalovacím motorem.

Systém pohonu s palivovým článkem

Energie z palivového článku: jednoduchý princip s maximální účinností.

Model Mercedes-Benz GLC F-CELL poprvé kombinuje technologii palivového článku s technologií akumulátoru do pohonu plug-in hybrid.

GLC F-CELL: kombinovaná spotřeba vodíku: 0,91 kg/100 km; kombinované emise CO2: 0 g/km; kombinovaná spotřeba elektrického proudu: 18,0 kWh/100 km.(2)