Mercedes-Benz 300 SL kupé (W 198) v středně červené barvě (DB 516).

1954 | Mercedes-Benz 300 SL „Gullwing“

Zrozen v motoristickém sportu: v roce 1952 dosáhl Mercedes-Benz velkého mezinárodního úspěchu se závodním vozem 300 SL (W 194). „SL“ – písmena znamenají „super lehký“. Od roku 1954 žije legendární SL prostřednictvím sériově vyráběných vozů, počínaje modelem 300 SL „Gullwing“. Každá generace pokračuje v této jedinečné tradici.

Mercedes-Benz 600 Pullman Landaulet.

1963 | Mercedes-Benz 600 „Grand Mercedes“

Prezentace modelu 600 na mezinárodním autosalonu v německém Frankfurtu v září 1963 byla skutečnou senzací. Nový vrcholný model, koncipovaný jako exkluzivní reprezentativní vůz pro nejvyšší nároky, byl standardně vybaven technickými prvky, které byly jedinečné a představovaly tehdejší stav technologického vývoje.

Mercedes-Benz „Stroke Eight“ (W 115).

1968 | Mercedes-Benz „Stroke Eight“

Čtyřválcové modely 200 D až 220 byly součástí konstrukční řady W 115, zatímco dvěma šestiválcovým modelům 230 a 250 se dostalo označení konstrukční řada W 114. Tyto modely „nové generace“ po svém uvedení v roce 1968 jsou stále běžně označovány jako „modely Stroke 8“.

Mercedes-Benz Třídy S (W 116).

1972 | Mercedes-Benz Třídy S – konstrukční řada 116

Zcela nově vyvinutá generace vozidel luxusní třídy byla veřejnosti představena v září 1972. První oficiálně pojmenovaná „Třída S Mercedes-Benz“ – interní označení W 116 – nahradila řadu 108/109 a zpočátku zahrnovala modely 280 S až 450 SEL.

Konstrukční řada 123 – kombi.

1977 | Mercedes-Benz kombi – konstrukční řada 123

V lednu 1976 zapůsobila na zákazníky díky své velké rozmanitosti nová generace střední třídy (W 123). Zákazníci pak kvůli vysoké poptávce čekali na svůj vůz zpočátku až jeden rok. Po sedanu následovalo v roce 1977 kupé, sedan s dlouhým rozvorem a vůbec první sériově vyráběné kombi.

Mercedes-Benz Model G v poušti.

1979 | Mercedes-Benz Model G

V únoru 1979 se po představení modelů Mercedes-Benz G otevřel zcela nový terén. Nová generace terénních vozů byla navržena na jedné straně jako exkluzivní dopravní prostředek s volnočasovým zaměřením, ale na druhé straně také pro náročné každodenní použití v průmyslové či komunální oblasti.

Mercedes-Benz 190 E (W 201).

1982 | Mercedes-Benz 190 E

Veřejností i odborným tiskem netrpělivě očekávanou událostí bylo představení kompaktních sedanů 190 a 190 E dne 8. prosince 1982. Oba modely nenahradily žádné předchozí modely, ale doplnily tradiční řadu osobních vozidel Mercedes-Benz o třetí hlavní linii. Nová konstrukční řada se vyznačovala kompaktnějšími rozměry, sníženou hmotností a zvýšenou hospodárností, avšak bez kompromisů v oblasti jízdních vlastností, bezpečnosti a spolehlivosti.

Benzův patentovaný motorový vůz z roku 1886.

1886 | Benzův patentovaný motorový vůz

Benzův patentovaný motorový vůz je prvním automobilem na světě. Carl Benz jej navrhl v roce 1885 a 29. ledna 1886 podal žádost o patent pod názvem „vozidlo s pohonem na spalovací motor“. Patent číslo 37435 udělený Císařským patentovým úřadem v Berlíně je rodným listem automobilu.

Mercedes 35 PS z roku 1900.

1900 | Mercedes 35 PS

V roce 1900 vyvinula společnost Daimler-Motoren-Gesellschaft z iniciativy Emila Jellineka vozidlo, které se výrazně odchylovalo od do té doby obvyklého konstrukčního principu kočáru. Emil Jellinek inicioval vývoj zcela nového automobilu s lehkým, výkonným motorem, dlouhým rozvorem a nízkým těžištěm. Podle tehdy desetileté Jellinekovy dcery nesl vyvíjený nový model nejprve název „Mercedes“.

Mercedes-Benz „Fintail“ (W 111) z roku 1959.

1959 | Bezpečnostní karoserie s deformačními zónami: Mercedes-Benz „Fintail“ (W 111)

V roce 1959 představila společnost Mercedes-Benz špičkovou inovaci – bezpečnostní surovou karoserii. Koncepce designéra Bély Barényiho: deformační zóny vpředu a vzadu a odolný prostor pro cestující mezi nimi. Prvním vozem byl prvotřídní sedan konstrukční řady 111, láskyplně nazývaný „ploutvák“.

Testy ABS v závodě Stuttgart-Untertürkheim s Třídou S konstrukční řady 116.

1978 | Protiblokovací brzdový systém ABS v sériově vyráběných osobních vozidlech: Mercedes-Benz Třídy S (konstrukční řada 116)

Sen inženýra se stal skutečností v roce 1978: společnost Mercedes-Benz představila protiblokovací systém brzd ve Třídě S konstrukční řady 116. I když je brzda zcela sešlápnuta, zůstává vozidlo ovladatelné a nebezpečné oblasti lze objet. Další asistenční systémy by mohly být postaveny na bázi snímačů ABS.

Nárazový test Třídy S konstrukční řady 126 s airbagem v centru nárazových testů Mercedes-Benz v Sindelfingenu.

1980 | Airbag v osobních vozech sériové výroby: Mercedes-Benz Třídy S (konstrukční řada 126)

Prvním sériově vyráběným vozidlem na světě s airbagem řidiče a předpínačem bezpečnostních pásů pro řidiče a spolujezdce byl v roce 1980 Mercedes-Benz Třídy S konstrukční řady 126. V případě nárazu se airbag rozvine z volantu během milisekund a vyplní prostor mezi řidičem a volantem. Jeho účelem bylo doplnit bezpečnostní pás. Dnes je v celém vozidle mnoho airbagů.

Statická ukázka preventivní ochrany cestujících PRE-SAFE® ve vozidle Mercedes-Benz Třídy S (konstrukční řada 220).

2002 | Systém ochrany cestujících PRE-SAFE®: Mercedes-Benz Třídy S (konstrukční řada 220)

PRE-SAFE® je dalším milníkem ve vývoji bezpečnostních technologií Mercedes-Benz. Pokud snímače zaznamenají blížící se kolizi, technologie připraví vozidlo na náraz. Například zavře posuvné střešní okno a boční okna, nastaví opěradla do svislé polohy a preventivně přitáhne bezpečnostní pásy na předních sedadlech. Tímto způsobem se zvyšuje ochranný účinek pro cestující.

Mercedes-Benz Intelligent Drive ve Třídě S (konstrukční řada 222) z pohledu řidiče.

2013 | Mercedes-Benz Intelligent Drive

Od roku 2013 je pod názvem Mercedes-Benz Intelligent Drive sdruženo mnoho asistenčních systémů. Tato chytrá kombinace kamer, snímačů a řídicích jednotek dělá z vozidla „inteligentního“ partnera. Asistenční systémy a jejich stále se zvyšující propojenost jsou průkopnické – a představují milník na cestě k autonomnímu řízení bez nehod.

Červené vozidlo Mercedes-Benz EQS (V 297) zaparkované před větrnými mlýny.

2021 | První plně elektrický luxusní sedan od Mercedes-Benz: EQS

EQS je první plně elektrický luxusní sedan od Mercedes-Benz a je prvním modelem, který byl vyroben s modulární architekturou pro luxusní elektromobily a vozy vyšší třídy. MBUX Hyperscreen, uživatelské rozhraní s vysokým rozlišením, které se rozprostírá přes celou šířku palubní desky, je také oslavováno jako světová novinka u sériově vyráběných vozidel.