Designový proces probíhá v úzké spolupráci s výzkumnými, vývojovými a výrobními obory.

Všechno začíná nápadem a výkresem.

Všechno začíná nápadem a výkresem.

Na začátku designového procesu je vždy nápad, z kterého vznikne výkres. Ve skicáři nebo na obrazovce – ukáží se nápady, které dosud existovaly pouze v hlavě.

Z mnoha vzniklých náčrtů se poté vyberou nejlepší a nejslibnější náčrty a na základě geometrických pravidel jsou převedeny tak, aby proporce, rozměry a grafika podávaly odpovídající obraz.

Cesta k prvnímu prototypu.

Do detailu přesný hliněný model umožňuje prohlédnout si designový nápad prostorově.

Cesta k prvnímu prototypu.

Aby bylo možné skutečně posoudit prostorový účinek, jsou zvolené návrhy vyrobeny jako detailně přesné hliněné modely v poměru 1:4 a také jsou znázorněny virtuálně prostřednictvím údajů, které jsou vizualizovány přes Powerwall – obrovskou projekční stěnu, na které si designéři prohlížejí své návrhy z různých perspektiv a analyzují je.

Je možné představit si auto ve správných rozměrech a mimo jiné jedním kliknutím změnit geometrii, barvu a texturu. Obě metody mají své výhody, přičemž virtuální svět dodnes nemůže nahradit modelace v přesných měřítkách.

Poté, co tým vydá konečné rozhodnutí pro některou variantu, vznikne pomocí snímacích a frézovacích strojů první prototyp v originálním měřítku. Veškeré detaily jsou vyrobeny ručně. Výsledkem je vzor k nerozeznání od skutečnosti, který zviditelňuje všechny charakteristické znaky nového vozidla.

Vznik interiéru.

Interiér je v měřítku 1:1 přenesen z náčrtu a vyvíjen zevnitř.
Veškeré detaily hliněného modelu jsou vyrobeny ručně.
Designéři Color & Trim věnují zvláštní pozornost výběru materiálů a barev.

Vznik interiéru.

Také interiér je nejprve navržen jako náčrt, resp. ztvárnění. Hliněný model v měřítku 1:1 umožňuje designérům zažít vývoj tvarů trojrozměrně a do určité míry jej vyvíjet zevnitř směrem ven, až vznikne esteticky vytříbený pocit z prostoru. Je vytvořeno několik interiérů, aby bylo možné rozhodnout, jaká koncepce bude následovat.

Pro výbavu povrchů vybírají designéři Color & Trim materiály a barvy ze stovek vzorků látek, kůže, dřeva a kovu. Působení dotyku a barev je za „skutečných podmínek“ sestaveno a definováno v sedacích boxech v poměru 1:1.

Veškeré ovládací a zobrazovací prvky jsou zpravidla navrhovány speciálně pro vozidlo a dále vyvíjeny až do optimálního stavu.

Finále.

Prototyp je výsledkem designového procesu, který začal nápadem a náčrtem.

Finále.

Exteriér a interiér jsou spojeny do jednoho modelu. Jako puzzle skládá tým odborníků individuálně ručně vyrobené díly do perfektního vozidla se všemi charakteristickými znaky, které později bude k nerozeznání podobné sériovému vozu. Na jeviště vychází nová hvězda.